« Big Daddy

Skynda långsamt

Att för första gången gå till ett gym kan vara lite läskigt. Kanske är man inte särskilt tränad och tror att många kommer att titta snett på en, kanske är man lite rund och vill inte skämma ut sig bland andra? Mitt råd till alla er som vill ta tag i träningen är att göra just det! Skit i om någon tittar på er, och tänk istället på hur din hälsa förbättras genom att träna. Och är det så att ett gym känns obehagligt, så kan du faktiskt börja träna hemma. men tänk på att Rom inte byggdes på en dag, det tar tid att komma i form så skynda långsamt!

Tips för hemmaträning

Här får du ett träningsprogram för en vecka:

  • Dag 1: Morgongymnastik. Gör 10 situps, 10 armhävningar, 10 knäböjningar och plankan i 20 sekunder. Upprepa 3 gånger. 
  • Dag 2: Samma som ovan. 
  • Dag 3: Samma som ovan, lägg också till en promenad på cirka 30 - 60 minuter. 
  • Dag 4: Samma som dag 1 och dag 2.
  • Dag 5: Samma som dag 3. 

Om du börjar på en måndag tar du lördag och söndag som vilodagar. Då kan du roa dig med med casinospel hos Maria Casino, eller besöka mormor en stund på lite kaffe. Gör vad du vill helt enkelt! Tänk på att äta mer grönt under tiden du tränar, och att ta mindre portioner än du är van vid. Du kommer snart märka skillnad. Fortsätt denna veckoträning i 2 - 3 veckor, sedan utökar du programmet med fler övningar, och fler repetitioner så är du snart i form igen!  

1 aug 2018